Bahreini Nagydíj (élő közvetítés)

Köszöntök minden kedves olvasót, sőt, a morcosokat is. Elérkezett a veszettül várt Bahreini Nagydíj, bőgnek a motorok, de mi nem bőgünk! Az első helyről Sebastian Vettel vág neki a versenynek, őt a két Ferrari követi Massa–Alonso sorrendben. Jó szurkolást!

A pontszerzők: Alonso, Massa, Hamilton, Vettel, Rosberg, Schumacher, Button, Webber, Liuzzi, Barrichello

A 2010-es bajnokság a Ferrari kettős győzelmével indult. A vörös paripák a tavalyi gyenge szereplés után tehát visszatértek. A futam nagy vesztese Sebastian Vettel, aki pole-ból indulva sokáig vezette a futamot, de egy technikai hiba keresztbe tett neki és lassan haladva a negyedik helyet is alig tudta megőrizni. Alonso rögtön az első futamát megnyerte a Ferreri színeiben, csapattársát, Massát már az első kanyarban megelőzte. A dobogóra állhat Hamilton is. Ötödik és hatodik a Mercedes GP lét versenyzője: Rosberg megverte Schumachert! Hetedik Button, majd Webber a következő befutó. Pontot szerzett a Force India is, de nem Sutil, hanem Liuzzi révén. És Barrichello is begyűjtött egy pontocskát a Williamsnek. Alonso örömmámora leírhatatlan. Az elején lapos, de a végére izgalmas futamot követhettünk. Köszönjük, hogy velünk tartottatok, kellemes maradék hétvégét!

Vettel mégis megőrizte a 4. helyet, áthaladott a célvonalon, majd megállt a pálya szélén.

ALONSO NYER! Massa, Hamilton, Vettel, Rosberg, Schumacher, Button, Webber, Liuzzi, Barrichello a pontszerzők sora.

Utolsó kör – Alonsótól el sem lehet venni a győzelmet. A kérdés a Vettel-Rosberg párharc.

48. kör – Buemi kiesett, sárga zászló.

47. kör – Rosberg utolérte Vettelt. Csoda lenne, ha a red bullos megtartaná a helyét.

45. kör – A két Ferrari magabiztos előnnyel vezet. Alonso előnye t9bb mint 9 mp Massával szemben, újabb 7-8 mp-re követi a brazilt Hamilton.

Rosberg 5 mp-re van Vetteltől, ez valószínűleg előzésbe fog torkollni. Ha Schumi összekapja magát, ő is megelőzheti a futam talán legnagyobb áldozatát, a Sexy Lizzel hajtó fiatal német versenyzőt. Igen, Vettelt.

44. kör – Öt körrel a futam vége előtt kettős Ferrari-győzelemre van kilátás.

42. kör – Schumacher-Button-Webber buli a 6–8. helyekért.

Sőt, a két német közti különbség 10 mp alá csökkent. Schumacher nem gyorsít egyáltalán.

1,5–2 mp-cel lassab Vettel a mezőnynél. Rosberg lehet, hogy elkapja.

40. kör – Vettel mintegy 14 mp-cel előzi meg az ötödik helyen álló Rosberget.

Button felzárkózott Schumacherre.

38. kör – A célegyenesben a brit gond nélkül előzte Vettelt.

37. kör – A csapatrádió elmondása szerint nem tud a csapat segíteni a németen. Mechanikai hiba, nem biztos, hogy kibírja a verseny végéig. Hamilton a következő körben megelőzi, de ha nem, akkor azután. Nem lesz ebből dobogó.

36. kör – Hamilton utolérte Vettelt, meg is előzni nemsokára. Kár Vettelért, szépen ment eddig. 13 kör van hátra.

Vettel vissza sem tudott nyekkenni a két Ferrarisnak, talán elhasználódott a kocsija. Megtörtént volna ez a tankolás betiltása nélkül? Vettel továbbra is lassú, Hamilton is utol fogja érni.

35. kör – Massa is lehúzza Vettelt, a német autója influenzás lehet…

Alonso megelőzi Vettelt!

34. kör – És itt az izgalom, amit eddig kerestünk: szorosan egymás mögött az első három helyezett. Vettel szenved valamiért.

33. kör – Massa megint közeledik Alonsóhoz, de Vettel hibázott, és Alonso teljesen ott van mögötte.

Két pilóta futott 2 percen belüli kört: Alonso és – meglepetésre – Jaime Alguersuari (Toro Rosso).

Alonso az utóbbi két körben lerázta Massát és 1 mp-re mászott Vettel fara mögé.

30. kör – Button, Webber, Liuzzi, Barrichello a további potszerzők sora.

Alonso összekapta magát és a 30. körben megfutotta a verseny legjobb idejét. 1:59.583.

Pedro de la Rosa BMW-je felmondta a szolgálatot.

29. kör – Vettel, Alonso, Massa, Hamilton, Rosberg, Schumacher az első hat sorrendje.

28. kör – Massa közel 1 mp-re közelítette meg Alonsót.

A nagy szakadás a harmadik hely után van: hamilton 16 mp-re áll az élen álló Vettellel szemben.

27. kör – Vettel előnye 2,781 mp. Massa az utóbbi két körben jobban teljesített Alonsonál, de egyelőre nem veszélyezteti a spanyol második helyét.

Igazán szép előzéseket sajnos csak a középmezőnyben láthatunk, illetve néh a sereghajtók között. Az élmezőny szét van húzva, nincs támadás.

22. kör – Változatlanul Vettel vezet, Schumi a hatodik.

A kerékcserék 2-4 másodpercet vesznek igénybe. A kommentátor szerint a pilótáknak mégsem tetszik az átépített szakasz.

20. kör – Massa megdönti a leggyorsabb kör eddigi idejét.

19. kör – Hamilton előzte Barrichellót, aki még nem volt a boxban. Hamilton így ötödik. Bruno Senna kiesett, technikai problémák.

Az élen visszaállt a rend, továbbra is Vettel vezet. Rosberg Hamilton és Schumacher közé érkezett vissza.

18. kör – Vettel boxban. Az eddigi legszebb párharcot láthattuk, Kovalainen és Hülkenberg művelte.

17. kör – Rosberggel gondok adódtak a boxban. Többen is cseréltek közben, egyelőre nagy a kavarodás. Alonso is kinn volt.

Hamilton és Schumi a kilencedik és tizedik helyre tértek vissza, változatlanul a brit vezet.

16. kör – A boxból visszatérő Kubca megfutja a leggyorsabb kört a Renault-val. Schumi és Hamilton is boxban. Petrov kiesett, a jobb első felfüggesztése kipurcant.

Az előbbi piszkálódásra visszatérve, Glock kovalainen előtt van.

Petrov versenye valószínűleg befejeződött, a boxban valami hibát fedeztek fel nála és nem indult el. ha el is indul, a pontszerzésnek lőttek.

14. kör – Látványos Glock-Kovalainen harc a mezőny legvégén. Lotus-Virgin csata. Közben folymaatosan érkeznek a pilóták a boxba. Az élmezőnyből még senki nem cserélt gumit.

13. kör – Bruno Senna megkezdi a kerékcseréket. Nehézkesen indul el. Korábban Kobajasi bnetegeskedett autó-szinten. De nem tudni, mi lett vele. Kubica is boxban.

Egyik festés csúnyább a másiknál az idei autókon. Szerintem lesz nemsokára egy szavazógépünk Melyik a legcsúnyább autó a mezőnyben? címmel. Én a BMW-re fogok szavazni, mert annak az alakja is csapnivaló. Megsértettem valakit?

10. kör után sajnos levonhatjuk a következtetést, hogy az adrenalin szinte csak a versenyzőkben ugrott fel, nem valami izgalmas a verseny. Eddig.

Az élmezőny nagyja lágy keverékű gumival indult, nemsokára várhatóan elindulnak a kerékcserék, mert a nehéz autókat a lágy gumi nehezebben hordozza, mokány módon kopik.

A tévés közvetítés a tavalyinál is ócskább, közelről is alig lehet látni, hogy mit írnak ki. Ezért most nem tudom biztosan, hogy Vettel 2,0 vagy 2,8 mp-vel vezet. De kiderül, ha változik kicsit.

Ami mindennél izgalmasabbá teszi az idei bajnokságot, az a pontozás. A korábbi nyolc helyett tíz pilótát jutalmaznak ponttal 25–18–15–12–10–8–6–4–2–1 arányban.

Rosberg-Hamilton párharc láthatáron. A negyedik helyért folyik a csatározás.

7. kör – Vettel előnye 2 mp, Alonso kicsit hozott a hátrányán.

Mint azt már valószínűleg tudjátok, idéntől betiltották a tankolást. Csak gumicsere jöhet szóba boxkiállásnál (és stop and go büntetés), emiatt nehezek az autók. Másképpen viselkednek, másképpen kell vezetni őket, és nem lehet tudni biztosan, hogy fogják bírni a másfél órát a kocsik.

5. kör – Vettelnek máris közel 2,5 másodperces előnye van. A dobogós mezőny felszakadozott.

Chandhok és di Grassi az eddigi kiesettek.

Az újonc Petrov nagyot rajtolt, hat helyet javítva a 11-re jött fel.

4. kör – Hülkenberg kiperdül, de visszatér, Lucas di Grassi viszont nem. Kimegy békésena pálya szélére ezzel befejezte.

Webber versenyben maradt, nem füstölt el a motorja mégsem. valami más füstölt akkor nála. Jelenleg a hetedik.

2. kör – Vettel, Alonso, Massa, Rosberg, Hamilton, Schumacher az első hat sorrendje.

Vettel máris veszett tempóban húz el az őket követőktől.

1. kör – Webber kigyúlladt, illetve csak a motorja. Vettel őrzi az első helyét, Alonso megelőzte Massát. Schumi a hatodik.

Sorakoznak a fiúk a rajtrácsra.

A fogadóirodák szerint Alonso a legnagyobb esélyese a világbajnoki címnek. Őt Hamilton követi a fogadások alapján, majd Vettel és Schumi azonos szorzóval a harmadikok. Buttonban nem igazán látnak világbajnoki esélyest.

A szahíri pályát részben átépítették, a módosítás tetszik a pilótáknak. Akinek nem, az vessen magára. Jobbat úgysem tehet.

Elindult a bemelegítő kör.

Hatalmas az érdeklődés, és ez nagyrészt a visszatérő hétszeres világbajnok, Michael Schumacher miatt. A Vörös báró a hetedik helyet szerezte meg a tegnapi időmérőn.

A Hispania Racing (Campos Meta) pilótái a boxutcából rajtolnak.

A Bahreini Nagydíj – ha egy apró személyeskedést megengedtek – különleges jelentőségű számomra, de a blog számára is. (Mindjárt én is bőgök, mint a motorok.) Ez volt az első élő közvetítés a blog történetében. Tavaly történt, a bajnokság harmadik futama volt. Egy Elton John-hasonlattak kezdődött az egész: a pálya a zenészhez hasonlóan meleg, homokos.

Sebastian Vettel panaszkodott a pénteki szabadedzések alkalmával, nem tetszett neki a Sexy Liz nevet viselő autó viselkedése – ő nevezte el így az új Red Bullt. Most mégis az övé a pole.

A két Ferrariban motort cseréltek, és az idei szabályok értelmében ez nem von maga után tíz helyes rajtbüntetést. Ha elfogy az egy évadra engedélyezett nyolc erőforrás, és a kilencediket beledöngölik a kocsiba, na akkor aztán jön a rajtbüntetés!

Kovács Hont-Imre

Reklámok

~ Szerző: khibedy - 2010/03/14.

Egy hozzászólás to “Bahreini Nagydíj (élő közvetítés)”

  1. Honti barátom, fogadtál a feketére? Vagy reménykedsz mág a pirosban…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: