El Clásico reálos szemmel

Minden évben három nap van, amikor nem ajánlatos engem zavarni. Ez olyan, mint a nőknek a menstruálás, annyi különbséggel, hogy nekem elég távol szokott esni a három dátum egymástól. E bizonyos három időpont a naptári évből a két El Clásico és karácsony.

A vasárnapi is ilyen volt. Minden El Clásico napján bizonyos rituálékat tartok. Ez kezdődik reggel, amikor ébredés után az első dolgom, hogy előveszem a Raulos mezem, vállfára teszem és kiakasztom a szobám falára. Ez a szerencsehozó mez, ezt nem szabad viselni, mosni, összefogni is csak a Real Madrid himnuszának az éneklése közben szabad. (A mezt egy Magyarország–Real Madrid Puskás-emlékmeccs alkalmából megrendezett kvíz játékon nyertem azért van ilyen becsben tartva).

Ez az El Clásicós nap szörnyen kezdődött, ugyanis reggel nem találtam a mezt. Másfél óra fárasztó kutatómunka után sikerült rálelni a felbecsülhetetlen értékű „viseletre”.

A meccs pillanatáig folyt minden a megszokott sorrendben annyi különbséggel, hogy sör helyett üdítőt kellett lehűtenem, mert gyógyszerezem magam, ugyanis járvány van vagy mi a fene.

Mielőtt az este fénypontjára kitérnék, említek pár szót a csapatról. A nyáron visszatérő Florentino elnök „nagybevásárlást” végzett, gyakorlatilag kicserélte az egész csapatot és a világ legjobb játékosait igazolta le az igényes madridi publikum számára. Tehát jogos az elvárás, hogy a Real a világ legszebb futballját játssza. De ne feledjünk el egy dolgot, hogy egy új csapatnak szüksége van időre, hogy összeszokjon. Az eltelt közel három hónap alatt az új játékosoknak még nem volt idejük megtanulni a Valdebebas edzőkomplexumba vezető utat, nemhogy egymás játékstílusát megszokják. Na, szóval már a meccs előtt tudtam, hogy nem fogjuk visszaadni a katalánoknak a Bernabeuban kapott 6–2-őt, de azért reménykedtem egy sovány 1–0-ás győzelemben. Titokban még egy ikszet is elfogadtam volna.

Eljött a várva várt pillanat, kezdődött a meccs. A gyenge stream miatt lemaradtam a Barcelona himnuszáról és a hivatalos fotózásról, de a kezdőrúgásnál már a kezemben volt a lehűtött kóla és fokozott izgalmi állapotban vártam a jó vendégszereplést. (A 7. percben folytattam a megszokott El Clásicó-s rituálémat, miután elénekeltem a híres kapitányunk emlékére írt Juanito Maravillát, magamra öltöttem a szent habfehér mezt és úgy néztem tovább a meccset. A 20. percben szinte infarktust kaptam Ronaldo kihagyott helyzete után. Az első félidőt végig uraltuk, de sajnos nem akart megszületni az a lélektanilag igen fontos első találat. Reménykedtem, hogy a szünetben Pellegrini mester tud valami motiválót mondani a fiúknak, és reméltem, hogy Higuaint lecseréli végre, mert az argentin nem a góllövő csukáját húzta föl erre az összecsapásra.

A második félidőt is nagy reményekkel vártam, elégedett voltam a mutatott játékkal és reménykedtem, hogy nem kell sokat várni az első gólra. És nem kellett… De sajnos a hazaiak nevéhez fűződött a találat. Az 56. percben a csereként beállt harkály orrú Ibrahimovic Dani Alves – meg kell hagyni – nagyszerű passzát váltotta gólra leshelyzetből, a leshelyzetet természetesen a játékvezető nem látta, így hát a gólt érvényesnek ítélte. Ez volt az a pillanat, amikor úgy éreztem, hogy sírni tudnék. Tudtam, hogy elúszott a meccs, Busquets kiállítása után felcsillant a reménysugár, de az is hamar elhalványult. A mérkőzés további részét fokozottan melankolikus állapotba néztem végig, lefújás után még a könnyem is kicsordult. Ez egy olyan meccs volt, hogy a mutatott játék alapján minimum egy döntetlent megérdemeltünk volna, de sajnos a spori beleszólt a játékba és egy játékvezetői hiba miatt pont nélkül távoztunk a Nou Campból.

A játék összképével nagyon meg vagyok elégedve, a csapatból hiányzik még a kohézió, de így is fel tudott nőni egy Szuperbárca mellé, ami a jövőre nézve nagyon bíztató. Még két-három hónap és a Dream Team álomszép játékot fog játszani. Addig is HALA MADRID!

Rajongói levél

Reklámok

~ Szerző: khibedy - 2009/12/01.

13 hozzászólás to “El Clásico reálos szemmel”

  1. Friss Hír!!!!! A Real Madrid Romániába látogat egy barátságos meccs erejéig! Állítólag a Nyárádszeredai labdarúgócsapattal fog összecsapni….A bevételt a falu internethálózatának a felfrissítésére fogják szánni:))

    • Jönnek hozzánk? Mikor? És ezt Raul nekem miért nem mondta? Az este pedig beszéltünk…

  2. Meggyőztél Galaktika, akkor várom a karácsonyt. Talán ajándékot is kapok, ha már csodákról van szó ezen a télen.

  3. Nyárig mindenképpen várnak:D

    • Ezt el is hiszed? Mert nekem egy karácsonyi csodának tünik első látásra…

      • Na szóval akkor érvelni fogok a véleményem mellett:D…nem dobják ki mert a csapat nem teljesít olyan rosszul, és megkockáztatom azt is, hogy akkor sem dobnák ki ha nem sikerülni a BL nyolcaddöntőbe való bajutás. Ugyanis Pellegrini menesztése azt jelentené, hogy megbukott a Perez féle projekt, és egy menesztés súlyos imázsbeli kárt jelenteni úgy Pereznek mint a Realnak….

  4. És akkor hadd kérdezzelek meg, kedves Galaktikó, szerinted mikor rugják ki Pellegrinit?

  5. Ebben telesen igazad van kalapacs! De a csapat még nincs összeszokva, még alig 3 hónapja játszanak eggyütt, szerintem ha idén nem is de jövőre felülmúlja a barszelónát.

  6. Hát mister TJ, sokat nekem nem mond a video, azt sem mondhatom, hogy les, azt sem, hogy nem az. Gyenge a minoseg, meg a pasz pillanata sem latszik. Amugy a harkály orra, az viszont kilóg…

    De Galaktika, ennek a Reálnak a játéka nem éri azt a pénzt, amit CR-ba és KK-ba öltek. Egyelőre sétáló úriemberek a pályán.

  7. Hát engem nagyon nem győzött meg a videó:))a vallá “kilóg” a “harkály orrúnak”….

  8. Hát hogyha Pellegrini mester nem éri meg az új évet a Reál kispadján, nem hiszek abban a látványos játékban. Akkor majd az új edzőt kell megszokni, és a tavaszi el-classicon is azon álmodoznak a Reál rajongók,hogy majd 3 hónap múlva látványos játékuk lesz. De hát majd az új edző remélhetőleg csodákra lesz képes… Mert az, hogy a Barcával harcban vannak a bajnoki címért, szuper-Pereznek nem elég…

  9. Tisztelt khibedy!
    En Barca szurkolo vagyok, es velemenyem szerint csak a szubjektivitas beszelt beloled mikor azt irtad, hogy a harkaly orru csatarunk leshelyzetbol lotte a Barca goljat.
    Bizonyitekul talalhatsz lentebb egy linket, kerlek nezd meg ujra a videot (tudom, hogy faj, de meg irhatsz rola egy cikket :p), es allitsd le az 53. masodpercnel. A kep alapjan eldontheted, hogy jogos volt-e a velemenyed.

    A link: http://www.vidoemo.com/yvideo.php?i=OEU4YVJUcWuRpT0RiZmM&gol-zlatan-ibrahimovic-fc-barcelona-1-real-madrid-0-liga-bbva-29-11-2009-tdn.

    Tisztelettel egy Barca Rajongo

    • Apró eligazítás: nem én vagyok a cikk szerzője, amit alul ír az tulajdonképpen nem a szerzőt, hanem azt jelzi, aki feltöltötte a bejegyzést. A cikk szerzője egy Real Madrid-szurkoló, ez egy rajongói levél egyik olvasónktól.

      Ibrával kapcsolatban nekem csak a magyarok elleni, utolsó labdaérintésből szerzett gól fáj 😉

Vélemény, hozzászólás?

 
