Forma–1: Olasz Nagydíj (élő közvetítés)

„Ezután minden futam egy világbajnoki döntő” – mondta nemrég Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. Elérkeztünk az idei 13. versenyhétvégéhez, a Száguldó Cirkusz Monzában állomásozik. Óriási hajrában Hamilton szerezte meg a pole-t, második a folyamatosan fejlődő Force India német pilótája, Sutil, a harmadik pedig Räikkönen. Várjuk a hozzászólásodat: ki nyer Monzában? Tarts velünk!

Dobogón: Barrichello, Button, Hamilton

Kiváló versenyt futott a két Brawn-Mercedes, verhetetlen, okos taktikával az 5-6. helyről indulva kettős győzelmet arattak. A verseny utolsó körében megpördült és kicsúszott a címvédő Hamilton, így a harmadik hely Räikkönennek jutott, akit végig üldözött Sutil. A Force India is remek versenyt futott, bár Liuzzi kiesett, de a negyedik helyről, műszaki hiba miatt. A Ferrarit csak a KERS mentette meg Sutiltól. Sikerült egy Renault, egy McLaren, egy BMW és egy Red Bull pontszerzés is. A Brawn ezzel már szinte bebiztosította a konstruktőri vb-címét, és az is szinte bizonyos, hogy az egyéni vb-t is valamelyik pilótájuk nyeri. A Red Bull lehet az egyetlen kihivó, de nagyon gyengélkediik a csapat. Folytatás egy hét múlva Szingapúrban. Köszönjük, hogy velünk tartottatok!

Hamilton megcsúszott és elveszítette a 6 pontját Räikkönen javára. Nyert Barrichello, második Button, harmadik Räikkönen. Sutil, Alonso, Kovalainen, Heidfeld és Vettel is pontot szerzett végül.

53. kör – Hamilton kiesik az utolsó körben, Safety Car jön. Vége a versenynek!

52. kör – A Red Bull nullázni fog, ha valaki ki nem esik hirtelen az élmezőnyből. 2 mp-ces hátránya van Heidfelddel szemben (8.) Vettelnek, Webber nincs versenyben.

Következik az utolsó három kör. Még nyitott a negyedik hely, Hamilton már nem valószínű, hogy előzni fog.

Pontosítás: Nakajimával koccan az egyik Toyota, majd csapaton belül összekapnak. Sportszerűtlen viselkedés zajlott kettejük között, majd eldül, ki a ludas.

49. kör – A Toyoták egymást ütik-verik. Összekoccannak, majd Trulli kicsúszik, de visszatér.

A 2. és a 4. hely sorsa még kérdéses. Barrichello győzni fog, ha valami nagy marhaságot nem csinál.

46. kör – Button–Hamilton és Räikkönen–Sutil párharc zajlik.

44. kör – A Ferrari egyáltalán nem jobb a Force Indiánál. Sutil hamarosan támadó pozícióba kerül, Räikkönen a KERS-szel sem tud leszakadni Sutiltól. A másik Ferrar betegeskedik Fisichellával, de Sutil párja, Liuzzi a negyedik helyről esett ki. A Ferrari messze nincs a helyzet magaslatán.

Apró hírek közben: Schumacher szerződést hosszabbított a Ferrarival. Alonso most már több mint valószínű, hogy a Ferrarinál folytatja jövőre. 2011 vagy ’12-ben jön a Bolgár Nagydíj.

A jelenlegi állás szerint Button egyetlen ellenfele csapattársa, Barrichello maradna, vele szemben is 14 pont előnye lenne.

Pontosítás: Sutil gumicseréjénél nem csapathiba történt, hanem a versenyző rosszul állt be, az emelő srácot is arrébb lökte a szerszámával együtt vagy fél métert. Igen, a szerszámával, mit kell ezen vigyorogni? Jó na, én is vigyorgok.

38. kör – Mindketten elhibázzák a kiállást, lefullad a kocsi, illetve csapathiba a Force Indiánál. Egyikük sem előzi meg Hamiltont.

37. kör – És Sutil megfutja a leggyorsabb kört. A dobogóra hajtanak Räikkönennel? Boxkiállás után Hamilton fogható mindkettejük számára.

35. kör – És nem sikerül hamiltonnak megelőznie Buttont. Az élmezőnyből még Sutil és Räikkönen kell kiálljon.

34. kör – Button „elvi” második helye kez veszélyben lenni, Hamilton beérhet elébe a boxkiállás után.

Nem fog pontot szerezni Vettel, sem Fisichella. A Brawn szinte vb-címet szerezhet a kettős győzelemmel.

Nem csak humbuk volt amit Barrichello nyilatkozott a tegnap az időmérő után: direkt nem akartak a KERS-es autók elé beérni, pedig a pole-ért is versenyezhettek volna. Inkább több benzinnel vállaltak egy gyengébb helyezést, és majd egykiállással elverik a mezőnyt. Eddig ez tökéletesen bevált.

19. kör – Button az ötödik helyre ér vissza tankolás után. A Brawn nagyszerű taktikát válaszott, látszólag az övéké a győzelem.

28. kör – Barrichello fut egy leggyorsabb kört. Kovalainen a boxban. Őt is végig megtankolják természetesen. Vettelt is. A finn a 11-re jött vissza.

27. kör – Alonso a boxutcában, végig megtankolják.

A Brawnok több mint 10 mp-es előnnyel versenyeznek. Két mp-en belül vannak egymáshoz képst, de Hamilton már 11-gyel követi csak a második Buttont.

24. kör – Liuzzi kiesik, műszaki hiba. nagy kár érte, a negyedik helyről pottyant ki.

A Brawnok vezetnek. Többen is egykiállásos taktikán vannak, a jelenlegi pontszerzők közül valószínű, hogy mindenki már csak egyszer jön ki.

21. kör – Alguersuarit is betolják a boxba.

19. kör – Räikkönen Alonso elé jön be a gumicsere után, Liuzzit kergeti.

A héten visszafogadta a FOTA (a csapatok érdekszövetkezete) a korábban kitiltott Williams-szet és a Force Indiát.

17. kör – Sutil a boxkiállását követően a hetedik helyre tér vissza.

16. kör – Kubica versenyének vége: beviszik a boxba, nem tér vissza.

Hamilton a hatodikra jön vissza.

15. kör – Hamilton kimegy a boxba, szűk 7 mp-cel vezetett. Räikkönen továbbra sem tudta lerázni Sutilt.

A konstruktőri vb két esélyese közül ismét a Brawnnak áll jobban a szénája. (Igen, falusi vagyok, azért beszélek így.) Webber már az első körben kiesett, Vettel sem parádézik – egyébként a fiatal német itt szerezte az első győzelmét, a tavalyi esős futamon.

13. kör – Három körön belül megkezdődnek a kiállások, várhatóan.

Míg nem kezdődnek el a kiállások, gyorsan pár szó a Renault-botrányról. Ifj. Nelson Piquet és a Renault kemény konfliktusba kerültek, miután olyan hírek szivárogtak ki, hogy a tavalyi Szingapúri Nagydíjon a csapat kérte Piquet-t, hogy csapja oda az autót a falba, mert csapattársa, Alonso így előnyhöz juthat. Ez meg is történt, Alonso nyert. Az idén menesztett Piquet most vádaskodik, sokak szerint ez csak személyes bosszú. Minden esetre, az FIA beidézte a csapatot, amely akár örökös eltiltást is kaphat, ha a gyanú beigazolódik. Renault feljelentette Piquet hamis vádaskodásért, egyre jobban elmérgesedik a seb.

8. kör – Kubicának veszélyesen áll az egyik alkatrésze, kikényszerül a boxba.

Hamilton kb harmadszorra futja meg a legjobb időt, kezd elnyúlni. 4 mp-cel vezet a második Räikkönentől.

7. kör – Sutilt nem tudja leszakítani magáról Räikkönen. A másik Force India is kiválóan megy: Liuzzi a hatodik.

5. kör – Kovalainen a nyolcadik helyen áll, a két Brawn és Liuzzi mellett Alonso is megelőzte. Hamilton magabiztosan halad elöl, de egyelőre nem szakad le a mezőnytől.

4. kör – Barrichello és Button a 4. és az 5. helyen autóznak. Rosberg orrkúpot cserél.

Grosjean hibázott nagyot az első körben, utolsó helyen folytatja a versenyt.

3. kör – Kovalainen három pozíciót rontott. Fisichella hármat javított. Vettel is veszít két helyezést.

Liuzzi megelőzi Kovalainent! Ez igen, van erő a Force Indiában, mocsoklu mennek mindketten. Gyönyörű, amit csinált az indiai csapat.

1. kör – hamilton megőrzi a vezető pozíciót, Räikkönen a második, Sutil a harmadik. Kovalainen és a Brawn-csapat egymással harcol. Webber kiesik.

Felsorakoznak a rajtrácsra a fiúk. Várjuk a startot.

Izgalmas rajtot várhatunk, a KERS beleszólhat a sorrend alakulásába, sőt, valószínűleg bele is fog. Hamilton, Sutil és Räikkönen a legkönnyebbek, kevés benzinnel vágnak neki a futamnak.

Elindul a felvezető kör.

A Forma–1 történetének legmagassabb átlagsebessége is itt született egy kör alatt: 2004-ben Barrichello 263 km/h-s átlaggal futotta meg a leggyorsabb körét.

Köszöntök mindenkit, hajrá Forma–1! Monza a Száguldó Cirkusz egyik legrégebbi pályája, már 1950-ben is rendeztek itt futamot. Ez a leggyorsabb pálya. Hossza 5793 méter, és 53 kört kell megtegyenek a versenyzők.

Kovács Hont-Imre

Reklámok

~ Szerző: khibedy - 2009/09/13.

14 hozzászólás to “Forma–1: Olasz Nagydíj (élő közvetítés)”

  1. Igazad van Galactiko, én küldöm neki a székely pálinkát. És Kimi meghálálhatná kedvességem egy kis pezsgővel, de ő mind kiissza a verseny után. Erről különben a Ferrari tehnikai stábja is panaszkodott, csak Massza adja át a maradék pezsgőt, Kimitől egy kortyot sem kapnak. Mindig aszongya, az egészet elfürödte.

  2. Mondok nektek egy okosságot….Vezetés közbe sose igyatok…..még a végén kilöccsen a drága pia…..Szerintem Raikkönen futam előtt vodkát wiszkivel iszik és székely szilvapálinkával nyomtatja le….a futam utáni pezsgő neki már csak olyan mint nekem másnaposan a kúti víz.

  3. Meggyőztél, most már tudom miért ivott egy nagyot, s majd utána még kettőt, amikor az első és második helyezett pezsgő-fűrdőzött. Szóval Kimi barátunk sok folyadékot veszít, megértettem. De azt is elmesélem majd Lüke Montezemmolonak, hogy te is ilyen vagy, s ezért ne lepődj meg, ha nem leszel sem Kimi, sem Massza társa a Ferrárinál. De hát ajánlom a Force Indiát, azok Mercedesszel mennek, és te ugye szereted a jó német autókat.

    • Mocsokul érdekelne h ki vagy, ha már a becenevemet is ismered és azt is tudod h ferraris vagyok. Ha beszélsz Lüke Montezemolóval, kérj tőle egy üveg vocit sunyiba, de csak úgy h Raikkönen ne tudja meg, s megkérlek kínálj meg belőle. Képzeld el mekkora élmény lenne nekem Kimi vodkájából inni, meghálálnám.

  4. Úgy érted, hogy a Ferrarinál tudják, hogy egyszer vezetés, aztan pia? Szerintem azt tudják, hogy ha jó eredményt akarnak, akkor Reikonennek kell fizetni egy felest a futam előtt.

    • :)) Háte megölöd a medvét. Ha Barcás lennék, biztos bőgnék már. Egy pilóta rengeteg folyadékot veszít a futam alatt. Gondoskodni kell tartalékról és utánpótlásról is. Ha 250 km/h átlagsebességgel kellene teljesítsek egy kört, én is meginnák előtte egy felest. S ha túl élném, akkor még egy felest, de azt már üvegből 😉

  5. Szerintem hemilton elé beöntöttek egy kis olajat, így pördült meg. Senki sem akart egy fekete címvédést, ezért bojkvotálják.

    • Raikkonnenel a sorrend: verseny, aztan pia. Hamilton is olyan kemeny akart lenni, mint Raikkonen, de egyreszt felcserelte a sorrendet, masreszt a McLaren nem tudja azt, amit a Ferrari. 😛

  6. Mondtam én hogy a harmadik helyre hajt, az piával jár.

  7. Nem bírja a motor, a Ferrari gyenge, nem Mercedes. Ha csak nem doppingolt Reikonen egy kis Szánkós Votkával (ő is és az üzemanyaga is), akkor csak kullog majd a Mercedesek seggébe. Fisikella meg sírjon, hogy a vörös idétlenekhez ment, mert egyelőre a second hand Mercedes is jobb az oliaszok szégyenénél.

    • :)) Nem tudom ki vagy, írj majd egy SMS-t, egy sör mellett megbeszéljük 😉 Egyébként Raikkönen 2007-ben is „vodka-hengeressel” nyert vb-t, miért változtatna? Két hibája van neki: nem tud egyenletes teljesítményt nyújtani, és volt egy rövid McLarenes múltja 😛

    • A McLaren győzelmed nem jött be, de abban igazad volt, hogy Raikkönen ihatott egy adagot. vajon miért? 😉

  8. Mar az elso kanyar utan raikkonen fog vezetni, de ha nem, akkor a boxkiallas utan atveszi o az elso helyet, mert egy korrel tobb benzinje van. Sutilt lehuzza a KERS-szel, s majd elbanik Hamiltonnal is. Tobbet ihat ha nyer 😉

  9. Honti barárom készülj sírni, mert McLaren győzelem lesz. Reikonen egy biztos harmadik helyre hajt csak, hogy kapjon pezsgőt. Őt más nem érdekli, csak az a jó piálás a végén…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: