Európa Nagydíj (élő közvetítés)

Ezen a hétvégén Valenciában állomásozik a Forma–1. Az időmérő eléggé váratlan első sort hozott: az év első felében gyengélkedő McLaren úgy tűnik magához tért. A Magyar Nagydíj megnyerése nem csak „pillanatnyi” kilengés volt, Hamilton és Kovalainen megszerezte az első két rajtkockát. A harmadik helyről Barrichello vág neki a versenynek.

Dobogón: Barrichello, Hamilton, Raikkönen

Nem repesztett szét bennünket az izgalom, de egy elég jó futamot láthattunk Valenciából. Barrichello nyert, meghatódva mászik ki az autóból. Ugyanolyan boldog, mint annak idején az első futamgyőzelmén. Az örömkönnyek most sem maradtak el.
A McLaren a boxutcában veszítette el a versenyt. Mindkét pilótájukat a kiállások során előzték meh. hamilton a második helyen végzett, a McLaren tehát visszatért. Raikkönen ígéretéhez híven dobogóra állhat a harmadik helyen. Folytatás egyetlen hét múlva Belgiumban. Köszönjük, hogy velünk tartottatok!

Barrichello, Hamilton, Raikkönen,Kovalainen, Rosberg, Alonso, Button és Kubica a pontszerzők sorrendje.

57. kör – Barrichello edig már vigyorog a sisak alatt. Utolsó kanyarok, a brazil öt év után ismét diadalmaskodik!

56. kör – Timo Glock futott egy leggyorsabb kört. Hogy ez neki hogy jutott eszébe a futam végére, nem tudom…

55. kör – Az utolsó három kör következik. Ha nem hibáznak a pilóták, marad az eddigi a sorrend. Túl nagyok a távolságok.

52. kör – Barrichellónak érik a futamgyőzelme. A 2004-es Kínai nagydíj után ismét felállhat a dobogó legfelső fokára.

50. kör – Kubica szerezhet egy pontot. Ez nagy szó az idei BMW-nél.

46. kör – Már nem valószínű, hogy a dobogós helyezések pilótái kicserélődnek – emennyiben pedig marad a sorrend, Barrcihello a második helyre jön fel a tabellán.

44. kör – Button megelőzi Webbert a boxkiállások során. Bueminek vacakol a kereke. Raikkönen a harmadik.

42. kör – És valóban érik Raikkönen dobogós helyezése. Rosberg és Alonso még egyszer kiáll. Második helyen Hamilton végezhet, a dobogó legalsó fokának pedig Raikkönen a várományosa.

Barrichello és Raikkönen is boxban. A brazil az első helyre jön vissza.

40. kör– Nakajima bal hátső kereke szétrongyolódott. Három keréken igyekszik a boxutca felé.

Nem hiába kergetik Barrichellót, tényleg fut egy leggyorsabb kört. Bejön 1:39 alá.

39. kör – Kovalainen is kiáll új szett gumiért.

38. kör – Hamilton megkezdi az élmezőny második gumicseréjét. Raikkönen fut egy leggyorsabb kört, Barrichellót kergetik az első helyért.

36. kör – Buttont ráküldi a csapat Webber nyakára. A 7. helyről szól a fáma.

35. kör – Brrichello fut egy leggyorsabb kört, Trulli kiáll a boxba.

34. kör – Trulli boxkiállás nélül a 12. helyen áll. Ha egykiálláson van, akkor sem hozott ez sokat a konyhára.

32. kör – Badoer a boxutcából kijövet ráhajtott a fehér vonalra, ezért büntetést kaphat. Pénteken az olasz négyszer lépte át a boxutcai sebességhatárt, agyba-főbe büntették.

29. kör – Féltávon túl vagyunk, és Fisichella, Nakajima és Trulli még nem voltak a boxban. Egykiállást kockáztatnak?

28. kör – Badoer és Grosjean egyszerre állnak kia boxba, Badoer elengedi a franciát. Ez így nem Forma–1! Túl puhány az olasz.

A brit címvédő most már visszavett a tempóból, négy másodperccel vezet.

Hamilton fél másodpercet ver a mezőnyre körönként.

25. kör – Buttonnak nem megy a verseny. 9. jelenleg.

23. kör – Vettel Red Bullja megadja magát, nem ad szárnyakat. Veszélyes helyen áll meg.

23. kör – Visszaállt a rend az élmezőnyben. Raikkönen veszített néhány másodpercet, Kovalainen egy egész helyezést.

22. kör – Barrichello megelőzte Kovalainent a boxkiállás során.

21. kör – A fél élmezőny berohan a boxba új gumikért.

20. kör – Raikkönen áll ki a boxba.

19. kör – Barrichello fut egy leggyorsabb kört.

Vettel egymás után kétszer áll ki. Vajon miért? Ismétlés a tudás anyja?

17. kör – Alguersari kocsija kezdi megadni magát. Kovalainen is kiment a boxba.

A negyedik helyre ér vissza a vb-címvédő.

16. kör – Hamilton áll ki elsőnek (ütenmterv szerint).
Vettel és Kubica is követi őt.

Továbbra sem lehet tudni, megmenül-e a BMW.Egyelőre egyik vevővel sem tudott kiegyezni a Hinwulben több mint 400 embert foglalkozató bajor cégóriás.

13. kör – Buemi máris kapott egy kört az élen bombaformában versenyző Hamiltontól.

12. kör – Ez eddig kicsitz unalmas. Lassan megkezdődnek a boxkiállások, az majd meghozza az izgalmakat.

9. kör – Grosjean hibázik, majdnem felkeni az autót a védőfalra. Sikerül megfognia.

8. kör – Badoer egyre inkább bebizonyítja, hogy rossz döntés volt őt ültetni Massa helyébe. Van neki versenytapasztala, az igaz, hogy tíz éve. De mögötte Grosjeannak semmi tapasztalata nincs, mégis jobban megy, mint ő. A Renault-val.

5. kör – Hamilton kezdi leszakítani magáról a többieket. A mindenki által várt Brawn-Red Bulla harcba radikálisan belekönyökölt a McLaren.

4. kör – Mindenki versenyben maradt, egyelőre együtt a mezőny, az eleje sem húzott el.

A másik Ferrarit az olasz Luca badoer vezeti. Nem igazán értik az emberek, hogy miért, de ő vezeti.

A francia pilóta Buemivel és Glockal művészkedett, mindhárman kimennek. Orrkúpcsere stb.

2. kör – Button csaka nyolcadik. Grosjean, a Renault újonca a boxutcába kényszerül.

Raikkönen dobogót ígért a Ferrarinak, az első lépéseket meg is tette. Button gyengén startol, két pozíciót veszít.

1. kör –Elindul a futam. A dobogós helyeken nem történik változás, de Raikkönen feljön a negyedik helyre.

Hamilton mögött elindulnak a fiúk.

A legények természetesen a pályán vannak, lassan megkezdődik a bemelegítő kör. Megkezdjük az élő közvetítést, élvezzétek, nyaljátok-faljátok, hogy a nyári szünet után végre ismét felbőgnek a motorok! Hajrá Forma–1!

A valenciai Európa Nagydíj az idei sorozat tizenegyedik futama. A pálya egy része Valencia utcáin fut, átmenet az utcai és a hagyományos versenypálya között. 57 kört teljesíteneke a versenyzők – már akinek sikerül – az 5419 méter hosszú pályán.

Kovács Hont Imre

Advertisements

~ Szerző: khibedy - 2009/08/23.

2 hozzászólás to “Európa Nagydíj (élő közvetítés)”

  1. “Nem repesztett szét bennünket az izgalom”
    Sajnos egyet kell értenem.

    • Sajnos az idei jó csapatok nagyja harcképtelen volt félig-meddig. Button nem harcolt, a Red Bull csapnivaló volt, a Ferrari pedig csak egz kocsival versenyzett gyakorlatilag. Bár sosem tartottam a McLarennel, jó volt látni, hogy ütőképes autójuk van, a taktikai hibájuknak sunyiban örülök 😉

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: