Mosley és az FIA megöli a Forma-1-et!

Képzeljük el a következőt: 2009. november 1-jén (mit ad Isten, éppen halottak napján) leintik a Forma-1 idei sorozatának utolsó futamát, az Abu-Dhabi Nagydíjat. Ezután a világ több részén a Forma-1 rajongói összegyűlnek a versenypályákon egy-egy nagy kereszttel, melybe a következő van beleróva:

Itt nyugszik a Forma-1.
Élt 60 évet.
Gondatlanságból elkövetett gyilkosság áldozatává vált,
amikor Max Mosley és az FIA kisemmizte őt.
Béke poraira!

Ez nem fog megtörténni, de a képlet ehhez hasonló. Max Mosley, a Nemzetköti Automobil Szövetség (FIA) elnöke úgy gondolja, hogy az ő véleménye fontosabb a Forma-1 becsületénél. Két évvel ezelőtt, mikor leleplezték a náci ruhás orgiáját öt kurvával, jót röhögtem rajta. Azt hittem, ennél hihetetlenebb dolgot nem művelhet egy ilyen magas tisztséget betöltő vezető. De csalódtam, igenis tehet!

Max Mosley, az FIA elnöke. Kicsi isten nagy gatyában?

Max Mosley, az FIA elnöke. Kicsi isten nagy gatyában?

A csapatok érdekeit védő szervet, a FOTA spanyol források szerint máris tárgyal Carmelo Ezpeletával, a MotoGP jogaiért felelős Dorna Sports vezetőjével. Ez egy új versenysorozat létrejöttét jelentheti, amennyiben nem lesz megegyezés az FIA-FOTA között.

A jelenlegi tíz csapat közül csak a Williams és a Force India maradhat biztosan. A Ferrari, a McLaren, a BMW, a Toyota, a Renault, a Red Bull, a Toro Rosso és a sziporkázó Brawn GP elhagyja a sorozatot, amennyiben az FIA nem enged a huszonegyből.

Igen, az FIA alkotja a szabályokat. De azok tartják be, akik részt vesznek a versenyben. És az ők szavuk nélkül nem alkothatnak szabályt! A Forma-1 egy legendás sportág, nem pedig egy szövetség diktatúrája!

FOTA-tanácskozás. Mi kell a sportnak? - miért gondolja Mosley, hogy ő ezt jobban tudja?

FOTA-tanácskozás. Mi kell a sportnak? - miért gondolja Mosley, hogy ő ezt jobban tudja?

Jön majd talán a Lola, a ProDrive, a Brabham, akárki! Az már csak a nevében marad Forma-1! Mert a Száguldó cirkusz a technika csúcsáról és a versenyző profizmusáról szól. Nem fog egy évekkel ezelőtt kiszállt csapat eget rengetni, egy teljesen újról nem is beszélve! Ha ez a nyolc csapat kiszáll, a Forma-1 becsülete tönkremegy, a színvonal lezuhan és évek kellenek, míg egy, a jelenlegi szinten működő sorozat kialakul. De lesz egy Forma-xy, ami az új királykategóriának felelhet meg. Csak pénz lesz-e rá?

…És ha szavaztál, szívesen elolvasnánk a bővebb vélemlényedet egy hozzászólás formájában! Meddig mehet el az FIA? Hogyan alkothat szabályokat egy ekkora sportág “patrónusa”? Jogos-e a csapatok felháborodása?

Kovács Hont-Imre

Reklámok

~ Szerző: khibedy - 2009/06/09.

5 hozzászólás to “Mosley és az FIA megöli a Forma-1-et!”

  1. A sport lényege, hogy mindig jobb legyél. A Ferrari és a McLaraen melle felnőttek volna a jobb csapatok – BMW, Toyota, Red Bull – és úgy lett volna igazán érdekes a verseny, nem így, hogy mindenkit visszaszorítanak és elvágják a fejlődés lehetőségét.

  2. Ez olyan mintha a FIFA bevezetné, hogy minden csapat 45 millió euróból kell gazdálkodjon. Vajon ehez mit szólna a Real Madrid vagy Chelsea? Szerintem mindenki annyiból gazdálkodjon amennyiből akar vagy megengedi a zsebe…..

  3. zavar h a Brown ilyen jol megy?? miert?? A ferrari, a meclaren, a renault miert nem tudott fejleszteni?? me kakaltak ra magasrol, inkabb belso ugyeikkel voltak elfoglalva (csapatfonok valtozasok ugy a ferrarinal mint a mclarennel). Ha be lesz vezetve a sapka akkor derul ki igazan h ki milyen pilota mert akkor az autok egyformak lesznek.. csakhat ugye nem fasza me akkor a ferrari a mclaren es a tehetosebb csapatok nem tudnak tobb penzt szanni a fejlesztesekre avagy szupertechnikara… es nem tudnak megint egy egyszinu agyonverjuk a mezonyt versenyt kialakitani. MOst is ez van de ezert a csapatok a felelopsek amiert nem fejlesztettek megfeleloen..a Brown igen, alkalmazkodott az “ujabb” szabalyokhoz es egbe mennek 🙂

    • Nem tudom, hogy ezt az első kommentre irtad-e vagy a cikkre, de ha a cikkre, akkor válaszolok. S ha nem, úgy is 😛
      Csak egy kicsit zavara a Brawn nagy előnye, mert más csapattal vagyok, de egyébként csak ez a nagy költségcsökkentési dínomdánom bosszant. A csapatok eleget tesznek a kiadások csökkentésének érdekében, a 45 millió euró az óriási túlzás. Dávid Sándor mondta valamelyik futam előtt, hogy az Indycar vagy melyik amerikai sorozat költ ennyit. A Forma-1 ezeknél több. Sokkal több. Csupa fejlesztésről szól, és ez ennél több pénzt kíván. Azért, mert Mosley-nak vásik a segge egy nagy reformhoz, nem kellene ezt tegye. Egyébként Brawn sincs elragadtatva az ötlettől.

  4. Mondjon le!!!! Kiöregedett már a F1-ből. Vegyen be 2 viagrát és mennyen inkább kurvázni!!!! ne tegye tönkre ezt a gyönyörű sportágat!!!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: