Forma-1: Török Nagydíj (élő közvetítés)

Sziasztok! Jelentkezünk Isztambulból. Vagyis csak innen a konyhából, de a versennyel együtt Isztambulból. Jó szórakozást!

Dobogón: Button, Webber, Vettel

Helyenként látványos, de tiszta Button-fölénnyel végigvitt futamot láthattunk. Massa törökországi ámokfutása véget ért. Két kiesővel ért véget a futam, mindketten (Fisichella és Barrichello) csendben kiálltak. Button 26 pontos előnnyel zsebében érezheti a világbajnokságot.
Két hét múlva az Angol Nagydíjon ugyaninnen folytatjuk. De addig még eldől, hogy kik indulnak jövőben. Olvassatok minket, kommentáljatok, a legközelebbi viszontlátásig puszi mindenkinek!

Button megnyeri magának és a Brawn csapatnak a hatodik futamot is. Webber, Vettel követi a dobogón.

Trulli, Rosberg, Massa, Kubica, Glock érnek be a további pontszerző helyeken.

58. kör – Utolsó kör. A Williamsnek mégsem jön össze a kettős pontszerzés. Nakajima a 12. A Ferrinak sem sikerült jól a verseny. Massa nagy reményei szertefoszlottak, Raikkönen a 9.

Button 17 mp-vel vezet. A napokban elnézést kért a rajongóktól, amiért unalmassá teszi a sorozatot, de szerinte inkább azok a hibásak emiatt, akik nem dolgoztak olyan hatékonyan, hogy versenybe szállhassanak vele.

52. kör – Button, Webber, Vettel, Trulli, Rosberg, Massa, Kubica és Glock a jelenlegi pontszerzők.

Vettel közeledik Webber nyakára. Csapatutasítás? Az ausztrál megígérte, hogy segít Vettelnek. De ez még talán korai lenne.

8 kör van hátra. Button idei hatodik futamgyőzelme felé igyekszik. Hihetetlen.

Vettel 3,5 mp-s hátrányban Webberrel szemben. Barrichello el van kenődve, mint a Fastum Gel.

48. kör – Vettel ismét kiáll, ezúttal utoljára. 3-nak jön be. Barrcihello kiállt végleg. Nem hajtja a sereget.

47. kör – Egyetlen kieső eddig Fisichella.

Nakajimának elrontják a kiállását. A jobb első kereket alig tudják felrakni.

43. kör – Webber is kiállt. Button is, Trulli is. Kicsi változás a dobogón.

Az egyik új jelentkező, a Litespeed Lotus néven indulna jövőre. így ismét visszatérne egy többszörös világbajnok csapat.

Olyan szép szőke barátnője van Rosbegnek embeeeeeer… Tegnap is mutatták. Inkább őt mutassák, mint Ecclestonet.

40. kör – Barrichello is kiáll másodszor. A 14. helyről. Hát ez a hajó elment már. De elmenni jó!

A Williams célja ezen a versenyen a ketős pontszerzés. Eddig jól állnak: Rosberg az 5., Nakajima a 7.

37. kör – Buemi megelőzte a világbajnok Hamiltont. Ez igen heej! Már a 17. helyen van. 😛

Barrichello sisakján van egy Dávid-csillag. Zsidó lenne? Ti tudtok ilyesmiről?

33. kör – Gyönyörű csata Hamilton és Piquet között. Kerék a kerék mellett kicsi Piquet végül is kivédekezi. Nagyon szép volt. Jaj-jaj!

32. kör – Hamilton úgy jön ki a boxba, hogy két helyen is közel áll a koppanáshoz. De becentizi magát valahogy.

Vettel visszajött a harmadik helyre, de az első hely ezzel el van veszve. Majdnem. Azért még megtörténet valami dísztelenség.

29. kör – Vettel ismét kiáll. Háromkiálláson van a német. Ez nem biztos hogy az előnyére válik.

Nakajima gumit cserélt, 9. helyen folytatja.

26. kör – Vettel nem tudja helyzetbe hozni magát, Buttonnak egyelőre védekeznie sem kellett.

Nakajima még mindig kinn van. Az időközben hatodik helyre felkapaszkodott Glock sem cserélt még.

24. kör – Vettel beérte Buttont. Kezdődnek a támadások az első helyért.

A jelenlegi csapatok közül csak a Williams és a Force India bőcsködhet érvényes benevezéssel a jövő évre nézve. A Ferrarinak sincs állítólag érvényes nevezése, de ezt csak ők gondolják. Ismét jogi útra térhet a Ferrari-FIA vita.

Pár mondat a pályán kívüli harcokról. Az FIA és a FOTA között továbbra sincs megegyezés. A FOTA saját versenysorozat indításán gondolkodik, amennyiben nem sikerül pontot tenni a “veszekedés” végére.

A boxutcai csatákban Kubica megelőzte Alonsót.

Vettel közeledik Button felé. Csak 3,2 mp a különbség.

21. kör – Kubica is kibaktatott, visszaállt a dobogó rendje.

20. kör – Már csak Kubica és Nakajima kell kiálljon benzinért az élmezőnyből.

Button megtartotta “elvileges” vezető helyét, Vettel elé jött be. Webber is kiállt.

Most jön az a rész, mikor a boxutcai harcok jönnek.

15. kör – Megkezdődtek az első kiállások. Alonso kezdte, várhatóan.

13. kör – Barrichello belefut Sutilba. Alkatrészek peregnek le. Nagyon siet a brazil, erősen dufla futamot megy, csak túl agresszív. Összetöri a szárnyát, ki kell álljon.

10. kör – Barrcihello most a másik McLarenessel, Hamiltonnal küzködik. Hamar túlteszi magát rajta. Hamilton szenved. S ez most nem a gazdasági válság miatt van. Piquet-t is visszaelőzi a brazil.

9. kör – Addig manőverezik Barrichello, míg elront egy kigyorsítást. Kovalainenhez ér, kipördül és a 17. helyre csúszik vissza.

8. kör – Barrichello és Kovalainen látványos harcot vív, nem bínak egymással. Nocsak! Versenyképes egy McLaren egy Brawnnal szemben?

Szép start volt, senki nem törte szét semmijét. Fisichella kocsija odakakált ennek ellenére. Az olasz a boxutcában készül kiszállni a kocsiból. Button már el is húzott 2,5 másodperccel. Ezek tudnak heeeej.

4. kör – Rosberg nagyon kemény start után jelenleg az ötödik. Négy helyet hozott a startja, Massa előtt van.

3. kör – Barrichello összeviszza támadja Kovalainent a 12. helyért. Barrichello beragadta a stratnál, derül ki a visszajátszásból.

2. kör – Webber megelőzi Trullit, Raikkönent Alonso és Kubica is letekeri.

Button megelőzte Vettelt. Barrichello valami dillóságot csinált közben, 13. helyre esett vissza. Vettel elfékezte magát, így került elébe Button.

1. kör – Vettel megőrzi a vezető helyét. Trulli feljött a harmadik helyre.

Felálltak a rajtrácsra a versenyzők. Indul a futam. A török pálya nagyon eszi a gumikat, fontos a stratégia jó kiválasztása. Meglátjuk, ki mire megy. Jön a start!

Készülnek a fiúk a bemelegítő körre. Ebben a pillanatban el is indult.

Máris egy érdekesség szemléltetésképpen: Alonso autója 644,5 kilóval a legkönnyebb, Sebastian Bourdais versenygépe pedig 701 kilo. A két autó közötti különbség tehát közel 60 kilogramm. A spanyol ha az ölébe ültetne egy csinos kicsi csajt még úgyis könnyebb lenne. Nem csoda, hogy Bourdais utolsó helyről indul. Természetesen beleszámít a súlyba nem csak a benzinmennyiség, hanem a KERS is.

A török futam az idei sorozat hetedik futama. A pálya hossza 5338 méter és az óra járásával ellentétes irányba 58 kört kell megtegyenek a versenyzők. Ez lesz az ötödik Török Nagydíj. A legelsőt Kimi Raikkönen nyerte 2005-ben a McLaren színeiben, ezt követően csak Massa diadalmaskodott.

A tegnapi időmérő abszolút uralkodója Vettel volt. Őt követik a Brawn-legények. Nem megy a Toro Rossónak, a McLarennek és természetesen a Force Indiának sem a dolog. Az indiai csapat sereghajtó létére egyre szebb eredményeket ér el. Sutil zsinórban másodszor kvalifikálta magát a legjobb 15 közé. Nemsokára kezdődik a futam. Több érdekességet is közlünk, mert a pályán kívül is folyik a csata. Kövessetek! Most nem feltétlenül Jézus Krisztust idéztem, csak úgy mondtam. Hajrá Forma1!

Kovács Hont-Imre

Advertisements

~ Szerző: khibedy - 2009/06/07.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: