Bölöni messze a legjobb Belgiumban

Bölöni László átveszi a legjobb edzőnek járó elismerést

Bölöni László átveszi a legjobb edzőnek járó elismerést

Belgiumban megválasztották az év edzőjét. Miért érint ez minket? Mert a belga nemzeti bajnokság, a Jupiter League legjobb irányítójának Bölöni Lászlót választották. A Standard Liege erdélyi trénere megdöbbentő eredménnyel, 700 ponttal nyerte el a díjat, míg a második Michel Preud’homme (Gent) munkáját mindössze 344 ponttal értékelték.

Érdemes figyelni rá!

Érdemes figyelni rá!

A belga bajnokság nem egy akkora durranás, mint az angol, spanyol vagy az olasz. De Európa legerősebb tíz bajnoksága közé sorolják. Ilyen közegben ekkora előnnyel elnyerni az év edzője díjat, nem akármi! Főleg úgy, hogy ez Bölöni első teljes szezonja a Standardnál. (Csapata holtversenyben végzett az Anerlechttel, és mivel a győzelmek, döntetlenek és vereségek száma is azonos a két csapatnál, a belga szabályok értelmében rájátszás után dől el a bajnoki cím sorsa.)

Bölöni az, aki legendás gólt lőtt Dino Zoffnak az olaszok kapusának. Bölöni az, aki Dicsőszentmártonból elindult, a Marosvásárhelyi ASA-nál folytatta, majd a Steauával BEK-ket nyert (a Bajnokok Ligája elődje). És ő az, aki nem tetszett a román vezetőségnek, mikor a válogatottat irányította edzőként.

Magyar vagyok és pont! - nyilatkozta nemrég. Ugyanaz, aki ezelőtt is volt. A román fejesek szemében néha tüske, a mi szemünkben hős.

Magyar vagyok és pont! - nyilatkozta nemrég. Ugyanaz, aki ezelőtt is volt. A román fejesek szemében néha tüske, a mi szemünkben hős.

Emberség, intelligencia, szaktudás. Ez a rövid receptje egy sikeres edzőnek és játékosnak. Sajnos a Bölöni-jelenség egyre ritkább a sportban. De a tekintély sosem vásik el! Bölöni nem olyan legenda, mint egy Rooney (hirtelen ő jutott eszembe). Nem csak jó játékos. Egy képzett, egy művelt, egy hétköznapokból erényeivel kimagasló legenda.

Egyszer láttam őt. Nem tudtam felfogni, mit jelent, mert taknyász kicsigyermek voltam. De úgy tűnik, most sem tudnám felfogni, mit jelentene, ha egyszer találkoznék vele. Én nem láttam őt játszani, nem láttam, mikor és hogyan indult. Már legenda volt, mikor megtudtam, hogy mi a foci. És egy ilyen szakembert még mindig sokan nem ismernek el itthon! Jó érzés látni, hogy nemzetközi szinten nem a nemzetiségtől és nem a nyalástól függ, hogy ki mit érhet el. És az a baj, nem úgy tűnik, hogy kicsit is változna az irány ebben az országban.

Kovács Hont-Imre

~ Szerző: khibedy - 2009/05/18.

3 hozzászólás to “Bölöni messze a legjobb Belgiumban”

  1. És miért nem a magyar válogattat edzi???

  2. talan inkabb Zoffnak lotte

    • Ja, igen. Rosszul emlÉkeztem, látszik, hogy még kicsi voltam akkor:P kösz, hogy szóltál. Kijavítottam.

Vélemény, hozzászólás?

 
