Meccs előtti jegyvásárlás – külön sportág?

A tegnapi CFR – Brassó meccs végén két okból könnyebbültem meg (egyik sem a vécén történt): sikerült megszerezni a három pontot, és megúsztam a jegyekért való sorban állást szájbarúgás nélkül. Igaz, jegyeket nem sikerült szereznem. Akik nem voltak még közvetlenül meccs előtt jegyet venni (hozzáteszem, nekem is ez volt az első alkalom), azoknak elmesélem hogy néz ki egy ilyen művelet. S ha valakit elkap a szadizmus vagy a mazochizmus, vagy egyszerre mindkettő, annak ajánlom szeretettel a meccs előtti jegyvásárlást!

Egyik barátommal elindultunk a meccsre. Korábban mentünk 40 perccel, mert neki nem volt jegye, s legyen idő “bevásárolni”. Beállt az egyik sorba, én pedig egy másikba, s megbeszéltük, hogy aki hamarabb odaér, az megveszi a jegyet és int a másiknak.

Ez még nem számít nagy sornak. Sőt, nyugaton sornak sem számít!

Ez még nem számít nagy sornak. Sőt, nyugaton sornak sem számít!

Közben találkoztam még ismerősökkel, akik megkértek, hogy vegyek jegyet. Hogyne vennék… Szívesen, két méterre vagyok az ablaktól úgyis. Tényleg annyira voltam. Csak nem a “sorszám” dönti el a jegyvételt, hanem az erő. Nekem abból nincs olyan sok, hogy vagánykodjak vele, de próbáltam kicsit gyúródni – mert a franc egye meg, másképp nem lehet! Nők is beálltak a “sorba”. Egyik alig jött öt perccel azelőtt, begyúródott, aztán ordított, hogy lassabban, mert a tömeg szorítja a melleit. El nem tudnám mesélni mennyire sajnáltam! Persze senki sem kerülgette a női bájokat – van ilyen, amikor a férfiaknak ez sem mérvadó. A foci az foci! 😛

Már majdnem az ablaknál voltam, mikor a gyúródásban egyik “bajtársnak” beakasztottak egyet a vállába, mert gyúródott. Ebből lett egy jó nagy lökdösődés. Én jól jártam, mer öt centivel közelebb kerültem az ablakhoz. Minden esetre szóltam az egyik barátomnak, aki máshova kérte a jegyet, mint a többiek, hogy az övét is oda veszem mellénk, mert nem szívesen kérném őket két külön szektorba ilyen vad helyzetben. Kapaszkodtam a bódé ablakába (ezt a taktikát ott tanultam meg), de hiába: egyik bácsi, aki már megvette a jegyeit, nem talált utat kifelé a nagy tömegben, és nekitámaszkodott a bódé oldalának, majd háttal ellökte magát. Három embert lökött ki a sorból, köztük engem.

Visszaadtam a pénzt az ismerősöknek, elnézést kértem tőlük, majd bementünk a meccsre a barátommal, aki már várt a jegyével. Én csak az első tíz percet késtem le, de azok, akiknek nem sikerült jegyet venni, jóval többet.

Arra vagyok kiváncsi, hogy miért nem lehet minden fülkét megnyitni a meccsek előtt, és miért nem lehet gyorsabban kiadni a jegyeket? Egy rakás idő elmegy arra, hogy várjuk a kasszabonokat, amiket az első kukába eldobunk. Miért nem lehet ezt másképp megoldani? Aki el kell számoljon a bonokkal, annak nyomtassanak bont, akinek pedig nem kell, annak adják a jegyeket s kész! Tombol a balkanizmus, túl nagy elvárás, hogy sorban álljanak az ablak előtt a drukkerek. Ez nem kifogás vagy sértés, csak keserű igazság.

De másképp is meg lehet oldani! Ha a meccs előtti jegyértékesítési rendszer nem elég hatékony, ne várjunk az utolsó fél órára! Ismertek valami cselt? Hogy lehetne mégis a meccs előtt jegyet venni anélkül, hogy kellene féltsed a fingtartódat? Ha van ötleted, oszd meg velünk!

Kovács Hont-Imre

Reklámok

~ Szerző: khibedy - 2009/05/17.

4 hozzászólás to “Meccs előtti jegyvásárlás – külön sportág?”

  1. Egyszeru a helyzet: a stadion az pont olyan mit egy repuloter, ott kell lenni 1 oraval hamarabb hazai jaratnal (bajnoksag) es 2 oraval hamarabb kulfoldi jaratnal(bajnokok ligaja). bealsz a sorba es nem pofazol mert ha igen kiszur a rancos nyaku csavo es repulsz (a sorbol). Ongyujto, bicska, tokmag, ne legyen nallad.Etelt nem lehet felvinni, ha kell van a duty free-be. Szoval ahogy a bilologia tanarom mondta vagy megszoksz, vagy megszoksz, mi meg hozzatettunk egy varianst de az nem nyomdafestekturo…

  2. Tök egyszerű az egész… Vagy vegyél egy éves bérletet ami egész évre megoldja a helyedet minden gyúródás nélkül, ráadásul spórolsz is rajta, vagy vedd meg (esetleg vetesd meg) a jegyet 2-3 nappal korábban. Ennyire egyszerű… egyébként semmit sem jó utolsó pillanatra hagyni….

    • igen, ilyen egyszeru. Vettem is berletet, csak belekeveredtem egy ilyenbe. De azok szamara, akik ezt az utolsp perces megoldast valasztjak, en is csak ezt tudom tanacsolni.

  3. Szia,szeretem a cikkeidet,mert mindig felvidulok toluk!!
    Tartalmas,es tele humorral,tovabbi jo munkat,irast :))

Vélemény, hozzászólás?

 
