Spanyol Nagydíj – élő közvetítés

Köszöntök mindenkit Spanyolországból. Mellettem Fernando Alonso kétszeres világbajnok, de most nem tud nyilatkozni, mert éppen a Bíbíszí riportereinek magyarázza, hogy először a Szabadság sportblogjának ad interjút. Viccet félretéve, a csapatok az idei ötödik futamra készülnek a spanyolországi Barcelonában. Jó szórakozást kívánok!

Dobogón: Button, Barrichello, Webber

Nemsokára összefoglaló komment jelenik meg a blogon. Az esti CFR meccset nem közvetítjük, mert az olvasóközösség nagyja diáknapozik, részegedik a Bükkben. De azért hajrá CFR!

Brawn kettős győzelmet aratott, a Red Bull 3-4., a Ferrari leszerepelt. Megint.

VÉGE: Button, Barrichello, Webber, Vettel, Alonso, Massa, Heidfeld, Rosberg.

66. kör – Alonso megelőzi Massát.

Massa lassan megy, hogy be tudja fejezni a futamát. Nem valószínű, hogy meg tudja tartani az ötödik helyét.

A Ferrari példátlanul pontatlan. Tegnap Raikkönen szívta meg, ma Massa.

64. kör – Massának szólnak a boxból, hogy engedje el Vettelt. Spórolnia kell, hogy ki ne essen.

Barrichello egyetlen másodperccel vezet Webber előtt. Négy kör van még hátra.

61. kör – Massát csak a KERS mentette eddig meg, kiderül nemsokára, hogy elég lesz-e.

7 körrel a futam vége előtt Barrichello-Webber és Massa-Vettel párharcra számíthatunk.

59. körben járunk. Button futamgyőzelmét semmi sem zavarja, a második hely még kérdéses. Massának elcseszerintették a benzinadagolást, spórolnia kell. (Vettellel a nyakában. Izgalmas.)

Tíz kör van még hátra. Massát nagyon szorongatja Vettel.

A Brawn csapat kettős győzelme már túl súlyos dolog lenne, nehéz lenne beérni őket. Már így is az.

52. kör – A Ferrari brazilja további pontokat veszíthet, ha nem tudja Vettelt lefogni.

Valószínűleg mégis elúszott a Ferrari dobogója a boxutcában. 4,7 mp-cel maradt le Webbertől Massa.

48. kör -Barrichello és Webber is boxutcáznak. Barrichello másodiknak ér be, Webber a harmadik.

47. kör– Button kiállt és harmadiknak jött vissza. Ez tiszta futamgyőzelem.

46. kör – Húsz kör van még hátra, lassan befejeződnek a boxkiállások is. De mindhárom dobogós ki kell még álljon.

A boxkiállásokon kívül egyelőre más nem történik. Itthon akar esni az eső. Ezt azoknak írom, akik inkább hagymakapálni mennének. Maradjanak a monitor előtt!

43. kör – Massa kiáll a boxba (7,7), Vettel is (8,7). 5. és 6. helyre jönnek be.

Kubica még mindig Glocknál van leragadva. Jól védekezik a Toyota.

40. kör – Massa kicsit elhúzott Vetteltől. Érik a Ferrari első idei dobogós helyezése.

Úgy tűnik, az élmezőnyben csak Barrichello van három kiállásos stratégián.

Spanyol Nagydíjon történt minden idől legszorosabb befutása: Senna valamikor a nyolcvanas években mindössze egy kocsihosszal, 14 ezreddel verte Nigel Mansellt. Ez a jerezi pályán történt. Ugyanitt történt, hogy öt kocsi ért célba két máspodpercen belül. Ez is a nyolcvanasokban.

Button vezet ugyan, de nincs elhúzva, látotávolságon belül van 4,5 mp-vel vezet Massa előtt.

Lejárt több, mint fele a futamnak. Sok látvány nincs, de tiszta futam a való erőviszonyokat mutatja.

34. kör – Kubica és Glock játszadozik egymással. Ennyi. Egyelőre.

Hamilton-Glock-Kubica trió harcoskodik.

30. kör – Brawnék újabb boxkiállásra készülnek. Barrichello matatott ki. Vettel mögé ér be a negyedik helyre.

28. kör – Brawnéktól nem igazán lehet elszedni a kettős győzelmet. Úgy elhúztak, mint cigánypurdé a lopott biciklivel.

27. kör – Rosberg a 9. helyen folytatja a versenyzést.

Rosberg kiállt gumicserére, ezzel visszaállt a rend.

A barcelonai futamra többen nagy technikai újításokkal érkeztek. Dupla diffúzorok, új légterelők. Meglátjuk, mi mennyit ért a fejlesztéseken.

24. kör – Már haton kiestek. Nem ebben a körben, ne félj.

22. kör – Mindkét BMW pontszerző helyen egyelőre. (Már nem, mert Kubica boxolt egyet a boxban)

A boxutcai kiállások érdekessé tették az állást. Egyelőre Rosberg az, aki még nem cserélt gumit. Raikkönen már sajtótájékoztat.

20. kör – Az egész élmezőny boxba megy boxolni. Fejreáll a sorrend.

18. kör – Raikkönen kiesik. A Ferrari megbízhatósági problémákkal küzd – továbbra is.

Button is kimegy a kör végén gumicserére és tankolni.

17. kör – Glock megkezdi a boxutcai kiállásokat. (8,6 mp)

16.kör – Tíz körrel ezelőtt előztek utoljára. Akkor is azért, mert Kovalainen kezdett kipurcanni.

A német mögött lassan olyan sor gyűl fel, amilyen csak a kommunitsa mészárszékek előtt gyűlt annak idején.

Raikkönen feszesen támadja Heidfelset, de nem akar összejönni az előzés. Látványnak megteszi az ők harcuk.

14. kör – semmi változás továbbra sem.

12. kör – Heidfelddel egyelőre nem bír Raikkönen. De a BMW egyértelműen feltartja őt.

Kevés az előzés, ötödik kör már, amelyben nem előznek.

Massa szakad le fokozatosan a Brawn-legényekről.

9. kör – Raikkönen támadja Heidfeldet a kilencedik helyért.

7. kör – Kovalainen technikai problémák miatt kiáll.

Nagyon jól startolt Raikkönen is. Tizedik helyen száguld és sok benzinje van.

Hamilton jön fel szépen lassan, Kovalainen pedig küzdik a Mercedes-szel. Lassú.

6. kör – Vezetnek továbbra is a Brawnok.

5. kör – Újra verenyzünk Barcelonában! Alonso és Webber harcol nagyot. Webber győz.

4.kör – A biztonsági autó kimegy a kör végén.

Sutil a pályán kívülről rohant Trulliba. Nem kizárt, hogy megbüntetik. A két Toro Rosso nem tudta kikerülni a törmelékeket.

A pálya még a harmadik körben is jól meg van hintve törmelékkel. Az ütközések hordák fel a mocskot a pályára.

A visszajátszások tanusítják, hogy az idei legocsmányabb baleset volt ez.

Vettel rosszul startolt, Massaán a KERS is segített.

Fisichella és Nakajima is boxba kényszeerült.

Trulli, Bourdais, Buemi és Sutil estek ki az első kanyarban.

Többen megsérültek. Trulli is kiesett. Buemi sérült. Safety car.

Összetörte magát Sutil (be is gyúlt) az első kanyarban.

1. kör – Barrichello előz az első kanyarban, Massa feljön a harmadikra.

KERS csak a Ferrarikba és a McLarenekbe van beépítve ezen a futamon.

Megkezdődött a bemelegítő kör.

A versenypályán kívül is zajlik az élet, a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a csapatok érdekvédelmi szervezete, a FOTA a kettős szabályrendszer körül robbantott ki vitát. A maximális költségvetést 45 millió euróban állapította meg a FIA, ez a csapatok nagyrészének nem tetszik. Aki a 45 milliót betartja, az nagyobb technikai szabadságot élvez, de ez a kettősség megbontja az egységet. Hogy mi lesz ebből, majd eldől.

Gyenge eredményt értek el a kvalifikálások a McLarenek. Hamilton 14., Kovalainen pedig a 18.

A Brawn csapat továbbra is a legerősebbnek tűnik, de a sem dupla diffúzort, sem KERS-szet nem használó Red Bull beérte.

A Ferrari látszólag feltámadt, de Raikkönen versenyét kicsit orrbavágta a csapat, mert a Q1-ben magabiztosan behívták a boxba, de az utolsó pillanatban mégsem tűnt elegendőnek az ideje.

A Spanyol Nagydíjat csak néhány éve rendezik Barcelonában a futamokat, sokáig a sokkal látványosabb Jerezben bonyolodtak le a versenyek. A futam alatt 66 kört kell teljesítsenek a versenyzők. Sörből ez kicsit sok lenne, de így elcsúszik. Egy kör hossza 4655 méter. A kilences kanyart, melyben tavaly Kovalainen bukott egy szép csinosat, átalakították.

Kovács Hont-Imre

Reklámok

~ Szerző: khibedy - 2009/05/10.

Egy hozzászólás to “Spanyol Nagydíj – élő közvetítés”

  1. Truli kicsit béna…

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: