Formálódik egyet a Forma-1

Három hét múlva indul a Száguldó Cirkusz! (Forma-1-re gondolok, nem a Győzike-showra.)

BGP 001 - a Honda utódja

BGP 001 - a Honda utódja

Hónapokon át tartó gyötrődés után a napokban megmenekült a tavalyi Honda-csapat is. Az istállót a tavalyi csapatfőnök, Ross Brawn vette meg. Brawn GP néven indul el az Ausztrál Nagydíjon és Mercedes motor fogja hajtani. Jövő héten már hivatalos teszteken is részt vesz.

A csapatok mindegyike elégedett a versenygépével, mindenki várja az első futamot. A Ferrarin és McLarenen kívül egyértelműen győzelmekre hajt a Renault, a BMW Sauber, a Toyota és a Red Bull Racing is, de a kisebb csapatok is meglepetésre készülnek. A márciusi tesztek során a Toyota az egyik legmeggyőzőbb csapat volt.

A következő csapatok és pilóták állnak a rajtrácsra (tavaly elért eredményeik szerint sorrendben):

Ferrari – Felipe Massa, Kimmi Raikkönen
McLaren Mercedes – Lewis Hamilton, Heikki Kovalainen
BMW Sauber – Robert Kubica, Nick Heidfeld
Renault – Fernando Alonso, Nelsinho Piquet
Toyota – Jarno Trulli, Timo Glock
Toro Rosso-Ferrari – Sebastian Bourdais, Sebastien Buemi (az idei egyetlen újonc)
Red Bull Racing – Sebastian Vettel, Mark Webber
Williams – Nico Rosberg, Kazuki Nakajima
Brawn GP (ex-Honda) – Rubens Barrichello, Jenson Button
Force India – Giancarlo Fisichella, Adrian Sutil

Az új Ferrari - szokjuk a szárnyakat!

Az új Ferrari - szokjuk a szárnyakat!

Újítások sorozata kívánja érdekesebbé tenni a futamokat. Bevezették a hibrid rendszert – egy elektromos motorral plusz 60-80 lóerőhöz lehet juttatni az autót körönként kb 5-7 másodpercre. Konyhanyelven ez nitro lenne. A pilótáknak eltérő véleményük van róla. Fontos változásokat hoztak az aerodinamikában (többnyire a légterelő-szárnyak paramétereit változtatták) és gumik terén. A száraz gumi bordázatlan lesz. Ez is a nagyobb tapadást biztosítja és a kisebb leszorító erőt kompenzálja. Több, mint valószínű, hogy új pontrendszert vezetnek be: 12-9-7-5-4-3-2-1 arányban kapná a pontokat az első nyolc versenyző. Jelentősen csökkentenék a költségeket is, és a versenystratégiát nyíltabbá tennék. A végleges válaszokat március 17-én tudhatjuk meg.

McLaren bordázatlan gumikkal

McLaren bordázatlan gumikkal

Két évvel ezelőtt Raikkönen az utolsó futamon nyerte meg a VB-címet. Tavaly Hamilton az utolsó kanyarokban. Hogy az idén mi lesz, csak a Jóisten tudja, de ő nem árulja el – ilyen a biznisz.

Minden esetre három hét múlva Ausztráliában felbőgnek a motorok. És lehet, hogy felbőg a kedves anyós is a TV előtt. De meg kell értetni vele, hogy a Forma-1 fontosabb az Esmeraldánál! Jó szurkolást!

Kovács Hont-Imre

Advertisements

~ Szerző: khibedy - 2009/03/08.

2 hozzászólás to “Formálódik egyet a Forma-1”

  1. Evrol evre egyre tobb szabalymodositas van a Forma1-ben, ezert is kevesbe nepszeru mint a foci, ahol ugyanazok a szabalyok 100 eve mar..ez volt a kulonbseg; a kozos a forma1-ben es a (keleteuropai) fociban: a holtszezon, ami az utobbinal meg megbocsajthato (habar mar illene felzarkozni a nyugathoz), de a a forma1 eseteben szamomra logikatlan a 3-4 honapos holtszezon.. sosem ertettem miert kell ehezzenek a szurkolok ilyen sokat.. erre adjatok nekem valaszt

    • A Forma-1 technikai csapatsport. Minden csapat maga tervezi meg és rakja össze azt az autót, amellyel a következő szezonban versenyezni fog. Nem állhat meg egyikük sem a fejlesztéssel, mert akkor a másik csapatnak jobb versenygépe lesz. Kicsit érdekes, de ez a több hónapos munka csak 1-2 másodpercnyi különbségben látszik. Ezért annyira különleges a Forma-1 világa. A focilabdát nem a focicsapat fejleszti, sőt, a cipőjüket sem. így ők nélkülözhetik a holtszezont. De megépíteni egy kocsit, tesztelni azokat, megtalálni a legjobb beállításokat és mindezt azért, hogy 1-2 másodperccel – sőt ezredmásodperccel – jobb legyen az illető csapat a riválisnál, ahhoz kell az a 3-4 hónap. Ez teszi a Forma-1-et az autósport királykategóriájává.

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Google+ kép

Hozzászólhat a Google+ felhasználói fiók használatával. Kilépés / Módosítás )

Kapcsolódás: %s

 
%d blogger ezt kedveli: